სასწავლო თემის ავტორი
| ||
სახელი და გვარი
|
ეკატერენე ლიპარტელიანი
| |
რაიონი
|
ლენტეხი
| |
სკოლა
|
№2 საჯარო სკოლა
| |
ქალაქი
| ||
თემის
მონახაზი .
| ||
თემის დასახელება
| ||
ქართველური ენები
და დიალექტები
| ||
თემის
შინაარსი
| ||
მოსწავლეები გაეცნობიან
მეცნიერთა
შეხედულებებს
ქართველური ენებისა
და დიალექტების წარმოშობასთან დაკავშირებით.
გაიგებენ
საქართველოში და საქართველოს ფარგლებს გარეთ გავრცელებული დიალექტების შესახებ.
| ||
საგანი
| ||
ქართული ენა და
ლიტერატურა
| ||
დონე/კლასი
| ||
საბაზო საფეხური,მე-9 კლასი
| ||
განხორციელების დროის ჩარჩო
| ||
ერთი
თვე
| ||
თემის საფუძვლები
| ||
შინაარსობრივი
სტანდარტები და ინდიკატორები
| ||
ქართ. IX. 3. მოსწავლეს
შეუძლია მსჯელობა განსხვავებული ტექსტების ენობრივ თავისებურებებზე.
ქართ. IX. 1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის
წინაშე წარმოადგინოს სხვადასხვა
თვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე.
IX. 10. მოსწავლეს შეუძლია დეტალური ინფორმაციის,
განსხვავებული თვალსაზრისის
წერილობით გადმოცემა.
| ||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები.
| ||
ამოიცნობს პრობლემურ საკითხთან
დაკავშირებით გამოთქმულ თვალსაზრისსა და არგუმენტებს,შეაფასებს,რამდენად
დამაჯერებელი და ეფექტურია არგუმენტაცია.კითხულობს სხვადასხვა მოცულობისა და
სირთულის ტექსტებს,მსჯელობს თემებსა და საკამათო საკითხებზე,ხედავს პრობლემის
გადაწყვეტის სხვადასხვა პერსპექტივას.გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას
განსხვავებულ თვალსაზრისებზე.წერს საინფორმაციო ანგარიშს საკამათო საკითხზე
გამართულ მინი-დისკუსიის შესახებ.წინასწარ აგროვებს მასალას,რომლებიც შეიძლება
დასჭირდეს განსხვავებული თვალსაზრისების წერილობითი პრეზენტაციისას.
| ||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
| ||
ზოგადი კითხვა
|
1.ქართული ენის
გარდა,რომელი ენები იცით?
| |
თემატური კითხვები
|
2.რომელ ენებზე
მეტყველებენ საქართველოში?
3.სად ცხოვრობენ
ლაზები და რომელია ლაზური ენის დიალექტები?
4.გაიხსენეთ
ნაწარმოები ,რომლებშიც გამოყენებულია ამა თუ იმ დიალექტის ლექსიკა ?
| |
შინაარსობრივი კითხვები
|
5.რა
არის დიალექტი?
6.ჩამოთვალეთ ქართველური ენები?
7. რომელია საქართველოსა და
მის ფარგლებს გარეთ გავრცელებული დიალექტები?
| |
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
‘’ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე’-ხელს უწყობს მოსწსვლეთა წინარე ცოდნის
გამოვლენას,ამ სქემის გამოყენებით მოსწავლეები ნათლად დაინახავენ რა ისწავლეს. პრეზენტაცია და პროექტის შეფასების ჩეკლისტები -ეს
ინსტრუმენტები ეხმარება მოსწავლეებს სწავლის პროცესის გაანალიზებაში,
თანამშრომლობით სწავლებაში.დისკუსია-მოსწავლეს
ეხმარება სწავლის პროცესის გაანალიზებაში.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.კვლევის საბაზისო უნარ-ჩვევები
2.ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები
3.ტექნიკური უნარ-ჩვევები
4.ტექსტის დამუშავების უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის
დაწყებამდე შევკრებ მოსწავლეებს
,გავაცნობ შეკრების მიზეზს.დავყოფ ჯგუფებად.ვიქონიებ ორ კამათელს,გავაგორებინებ
მოსწავლეებს ორივე კამათელს და გავანაწილებ მათ სხვადასხვა ჯგუფში იმ რიცხვების
ჯამის მიხედვით, რომლებიც მათ ორი კამათელის გაგორების შედეგად ამოუვათ,
მაგალითად ის მოსწავლეები ,რომლებიც ჯამში ,,შვიდს’’ გააგორებენ ,ერთ ჯგუფში
განთავსდებიან, თუ ოთხი მოსწავლე აგორებს ,,შვიდს’’ წარმოიქმნება ორი
პარტნიორული წყვილი.
მოსწავლეები აირჩევენ
ჯგუფის ხელმძღვანელებს, დაფაზე ჩამოუწერ ზოგად შეკითხვებს,ყველა მოსწავლეს
ექნება საშუალება გამოთქვას თავისი აზრი,იდეა.გამოვიყენებ ,,ვიცი,მინდა ვიცოდე,ვისწავლე’’,სქემებს.შეფასების ეს
ინსტრუმენტები ხელს უწყობს მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გამოვლენას.ჯგუფის ხელმძღვანელებს
პროექტის დაწყებამდე ელექტრონული ფოსტით გადავუგზავნი თემატურ და შინაარსობრივ
კითხვებს,ხელმძღვანელები გააცნობენ ამ კითხვებს თავიანთ ჯგუფის წევრებს,ჯგუფში
ვანაწილებ დავალებებს.
ერთ ჯგუფს დაევალა
მოიპოვოს მასალა ქართველური ენების შესახებ.
მეორე ჯგუფი საქართველოს და საქართველოს ფარგლებს გარეთ გავრცელებულ დიალექტებს
დაადგენს.
ჯგუფებს დაევალა შექმნან ბროშურა,ამ დავალების შესასრულებლად მიეცათ ერთი
კვირა.მოსწავლეები ეცნობიან და აფასებენ ერთმანეთის ნაშრომს და მასების
ინფორმირების მიზნით დაარიგებენ მშობლებში,პედაგოგებში.
როცა მოსწავლეები შექმნიან ბროშურას,ვთხოვ მოსწავლეებს შეავსონ
კითხვარი;
მე მომწონს/არ
მომწონს/დამოუკიდებლად მუშაობა,იმიტომ რომ
მე
მომწონს/არ მომწონს/ჯგუფებში მუშაობა, იმიტომ რომ
მე
მომწონს/არ მომწონს/წყვილებში მუშაობა,იმიტომ რომ
კითხვარის შევსების
შემდეგ გაიმართება დისკუსია.ჯგუფური კვლევის
შედეგების პრეზენტაციის შემდეგ მოსწავლეები აკეთებენ პრეზენტაციას და პროექტის
შეფასების ჩეკლისტებს.შეფასების ეს ინსტრუმენტები ეხმარება მოსწავლეებს სწავლის
პ
როცესის
გაანალიზებაში,თანამშრომიობით სწავლებაში.
პროექტზე მუშაობის
დასრულების შემდეგ ვიყენებ რეფლექსიას,ვუბრუნდები სქემას,,ვიცი,მინდა
ვიცოდე,ვისწავლე’’.ეს სქემა დამზადებული მაქვს ინდივიდუალურად თითოეული
მოსწავლისათვის.ამ სქემის გამოყენებით მოსწავლეები ნათლად დაინახავენ რა
ისწავლეს,შეაფასებენ ერთმანეთს და თავისთავს.
პროექტის დამთავრების
შემდეგ გამოყენებული შეფასების ინსტრუმენტის მიზანია მასალის გაგებისა და
უნარ-ჩვევის ხარისხის შემოწმება.მოსწავლეთა ცოდნის თანხვედრა ეროვნულ სასწავლო
გეგმასთან.
პროექტი დაეხმარებათ ჩემს მოსწავლეებს სასწავლო
სტანდარტების მიგწევასა და სასწავლო
გეგმის შედეგზე გასვლაში.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
კლასში სპეციალური საჭიროების მოსწავლე არ
არის
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
განსაკუთრებული ნიჭით დაჯილდოებულ მოსწავლეებს მივცემ საშუალებას იმუშაონ ცოდნის
წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდებით. მაგალითად: რთულ დავალებები. სიღრმისეული
კვლევა; ღია დავალებები და პროექტები.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
ბეჭდვითი მასალები
|
|
ინვენტარი/მასალები
|
ვიდეო მასალა, კომპიუტერი, სხვადასხვა
ლიტერატურა. თემატური საკითხები;
ძირითადი აქტივობები; მოსწავლის ნამუშევრები; მოსწავლის როლი და საპროექტო
სცენარი.
|
ინტერნეტრესურსები
|
www.tsageri.blogspot.com. intel-ის ტრენინგის მასალები.
/www.google.ge/search?q.
|
|
|
No comments:
Post a Comment